31a augusti

Idag började dagen en aning komiskt, haha. Vaknade vid fyra och kunde inte somna förrän runt halv sex! Somnade sen dock och gick upp vid nio då jag bestämde mig för att ta en dusch. Bill hade visat mig hur duschen fungerade så jag tänkte att jag kunde lösa det. Jag hade fel, haha. Försökte hur länge som helst men kunde inte ändra från kran till dusch. Så där stod jag i duschen, haha. Funderade på att duscha under kranen men den idén struntade jag i rätt snabbt. Så istället torkade jag benen, svepte om mig handduken och gick ner för att leta efter Bill (Faith jobbar idag). Men han var såklart inte hemma... Så jag ringde mamma och pappa sålänge eftersom jag hade lite tid att döda tills Bill kom hem. Men det gjorde han inte på ett tag så jag försökte igen och efter ett tag klurade jag ut det! Väldigt dålig stråle dock...
 
När jag duschat klart, tagit på mig och fixat mig gick jag ner för att se om Bill kommit hem och det hade han. Så jag gick ut på verandan och pratade med honom en stund sen tog vi bilen till Ihop för att äta frukost. På Ihop såg jag den första snygga killen, haha, och åt en stor tallrik amerikansk frukost så att jag blev så pass mätt att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Amerikanska pannkakor är inte så goda som man kan tro, och de smakar absolut inte som svenska! Vi körde sedan inom Walmart för att köpa sminkborttagning till mig, då den jag tagit med inte var speciellt bra, innan vi körde till vårt sista stopp som var AT&T. Där fixade jag abonnemang så att jag kan smsa/ringa/surfa i USA helt fritt vilket blev cirka 47 dollar/månaden. Ganska så dyrt, men hade det inte varit för Faith och Bills "familjedeal" så hade det kostat 102 dollar/månaden. Fick precis sms från AT&T killen, haha, han skrev att han bara skulle kolla om det gick att sms:a... Så har nu även min haft första sms-konversation på engelska! Jag hoppas verkligen att man säger "haha" på engelska också, annars har jag skämt ut mig big time! Nu har jag lite mer tid att döda tills Faith kommer hem, har inte så mycket mer att prata med Bill om, haha, sen tror jag att vi skulle ut och äta ikväll! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0