Konsten att packa

Idag gjorde jag mitt första försök till packningen. Jag startade med att göra en packningslista of course, men inte vilken packningslista som helst. Mina kompisar liknar mig alltid med Monica i vänner, och jag kanske inte är såå extrem, men åtminstone en aning. Jag delade upp min packningslista i fyra kategorier: Kläder, skor & accesoarer, skönhet och handbagage, som sedan delades upp i underkategorier. Där till exempel kategorin kläder fick underkategorierna: byxor & shorts, klänningar & kjolar, toppar, underkläder, träningskläder, tjocktröjor & koftor. Hur mycket ni bryr er om det vet jag inte, men det kanske kan vara ett bra tips någon gång, och jag vet att det är några av mina kära vänner som sitter och drar lite på smilbanden just nu.
 
Men vad är en packningslista utan något att packa? Sagt och gjort så slängde jag ut alla kläder från garderoben i olika omgångar, underkategorisvis såklart. De sorterades sedan upp i "ja", "nej" och "kanske" högar. Kanskehögen krävde specialhjälp, alltså råd från mamma. Plaggen i jahögen åkte upp på packningslistan! Idag har jag alltså checkat av en av packningslistans kategorier: kläder. Det kanske finns enklare sätt att packa, men så här gör jag i alla fall, och det funkar bra tills jag bevisar motsatsen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0