Fettisdagen

Precis som igår och de övriga dagarna denna vecka, började min dag med jobb. Jobbar som kul i fem ledare vilket är helt okej, ganska så lugnt men att hålla en massa ungar lugna är inte det enklaste. Börjar spara redan nu för lite fickpengar till resan men även till en Mac Book som är väldigt välbehövlig.

Efter en skön dusch sitter jag nu och väntar på två vänner som ska göra mig sällskap denna fettisdagen. Baka semlor, äta middag och bara umgås står på schemat. Såklart blir det även nya avsnittet av Pretty Little Liars och Big Brother senare ikväll. En helt okej tisdag om ni frågar mig.

Nu när tankarna rätt så ofta flickar till USA, börjar jag fundera lite på traditioner och mat, vad som finns och vad som inte finns i där. Både fettisdagen och semlor tror jag inte är något som de firar eller äter, utan får väl helt enkelt bli något som jag får införa. Ska bli riktigt roligt med att fira thanksgiving, halloween och andra roliga saker som skiljer sig så mycket ifrån våra traditioner här i Sverige, men även att dela med mig av våra traditioner här hemma. Blir väl en hel del matlagning där borta, kladdkaka och chokladbullar är ett måste!

Som sagt, mina förväntningar på USA är rätt så tagna från tv-serier... får väl tona ner dem lite och nöja mig med att Brad Pitt kommer i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0