På ambassaden

Igår morse tog vi tidigt bilen och körde mot Stockholm med huvudmål att fixa mitt visum till USA. Klockan tjugo i åtta i morse var jag där och köade i cirka trettio minuter utanför. När jag kom in fick jag visa mitt pass och mina skosulor, vad det nu skulle vara bra för. Amerikanare är en aning konstiga... Fick även lämna ifrån mig min mobil vilket var lite svårt att göra, haha!

Väl inne på ambassaden fick jag ta en nummerlapp och sätta mig och vänta. När det var min tur gick jag fram till en lucka och lämnade in alla handlingar jag förberett i förväg, bland annat mitt pass, visumansökan, färgfoto och lite annat smått och gott. Jag fick sedan sätta mig ner igen och blev efter en stund uppropad och fick då gå och ta fingeravtryck och sedan blev jag uppropad igen för intervjun.

De hade sagt att intervjun skulle ske på engelska i cirka tio minuter och skulle avgöra om jag fick visum eller inte. "Intervjun" tog cirka trettio sekunder och en stämpel som sa godkänd var redan stämplad innan intervjun började. Kvinnan bakom luckan frågade vart jag skulle samt vilken klass jag gått ut i Sverige. De frågorna var dock inte helt enkla då jag inte ännu vet vart jag ska plus att jag inte hade en aning om hur jag skulle säga gymnasium. Det brydde sig dock inte hon om och jag fick tillbaka några papper med hennes godkännande. Passet skickar de sedan tillbaka i ett brev som jag själv fick fixa och förhoppningsvis kommer det innan nästa torsdag för då ska jag till London!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0