31a oktober

Happy Halloween!!

Har faktiskt inte märkt av halloween så jättemycket. Kanske för att min värdfamilj inte är så mycket för halloween. Läskigt hur lika de är min riktiga familj, haha. De spelade halloweenmusik i affärerna igår och det har en heeel avdelning med halloweensaker. Folk klär ut sig i skolan också men det gjorde inte jag, haha, hade inget att ta på mig. Vad som är annorlunda är dock att man klär ut sig till precis vad som helst, det behöver inte ens vara läskigt. Hemma så klär alltid ut oss till häxor eller liknande medan folk här var utklädda till allt möjligt.

En annan stor skillnad är trick or treat. Här firar man ju inte alla-helgona utan bara halloween som är den 31a och det är då man går trick or treat. Och nästan alla "barn" gör det, alltså även om man är 18 bast!!! Hade aldrig tagit på mig något och gått runt och tiggt godis som artonåring, haha! Odalyss och Hannah frågade om jag ville gå med dem och det ville jag ju såklart ändå, haha, men Faith eller Bill kunde inte skjutsa mig så missade tyvärr den möjligheten. Eftersom vi bor i ett väldigt glest område så kom det heller inga söta barn hit vilket var lite tråkigt. Men det kom förskolebarn till oss idag i skolan och sjöng och fick godis, haha, såå söta. Visste inte om jag fick ta foto på dem så jag smögfotade, hihi.

Har fått önskemål om bild på David och det får ni inte, haha, ifall någon amerikanare skulle hitta min blogg. Då blir det väldigt pinsamt! Kanske när han går med på det så kan ni få en bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0