6e november

Sitter just nu i min fåtölj med presidentvalet på tv, datorn i knäet, filt över fötterna och M&M's som sällskap. Såklart är valet väldigt stort och jag försöker hänga med men jag har inte riktigt någon åsikt. Känner ingen som röstar på Obama, haha, så har nog fallit lite för grupptrycket så hoppas att Romney vinner ikväll. Obama har bara gjort ekonomin värre och de orkar inte mer ytterligare 4 år. "If you voted for Obama last year to prove you're not a racist, then vote for Romney today to prove you're not stupid". Haha, så låter det här ungefär. 
 
Har lärt mig något väldigt viktigt om valet idag, det kanske var självklart men hade ingen aning faktiskt! Rösterna räknas efter stat och varje stat har olika många "röster" beroende på hur stor befolkningen är, tex så har Georgia 16 och Kalifornien 55. När jag först fick höra det lät det väl rimligt, men sen så berättade Faith och Bill att om 51% röstar på Obama och 49% på Romney så går alla röster i den staten på Obama. Alla de som röstade på Romney räknas alltså inte. Väldigt orättvist tycker jag!!! 
 
Tittar samtidigt på aftonbladets hemsida för förstår den bättre än alla siffrorna på tv:n, haha. Men aftonbladet är väldigt uppdaterade kan jag säga så det funkar lika bra! Ganska häftigt ändå att jag får vara med om ett presidentval och min twitter är överbelastad, haha, de flesta ungdomarna är väldigt involverade i valet även om alla inte kan rösta!
 
Fysträningen idag gick bra förresten, förutom att jag var den enda som var äldre än 13 år... haha. Vi hade träning tillsammans med killar och jag kände ingen, vilket var bra men inte heller några tjejer, alla var åttonde eller niondeklassare! Detta var ju bara fysträning vilket är frivilligt, så de äldre tjejerna som jag kommer spela med sen spelar redan i klubblag så de går inte på fysträningarna. Så jag vet inte riktigt om jag ska fortsätta gå, men i så fall måste jag bli bättre på att ta tag i att gå ut och springa! 
 
Alla amerikanskfotbollskillarna hade träning bredvid (pinsamt!!!!), men som tur är såg jag inte Mitchell och Braxton och några andra jag känner förrän i slutet på träningen, förhoppningsvis hade de inte sett mig innan! Och när jag vinkade tittade jag inte var jag gick utan trampade rakt ner i lera... Yay me!
 
Tillbaka till att titta på valet, vet inte hur länge jag kommer orka titta dock...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0