16e oktober

Istället för att berätta om min dag idag tänkte jag istället berätta lite om hur det är här. Lever i ensam chock så måste dela med mig av detta, haha. Kanske inte chock, men det är så annorlunda så jag är åtminstone förvånad. Ungdomar här funderar seriöst på att gifta sig. Har man flickvän/pojkvän och har varit tillsammans ett tag så förväntar man sig att man ska gifta sig med den personen. Jag är helt ärlig just nu, haha, detta gäller såklart inte alla men de jag har pratat med som är i ett stabilt förhållande säger så. Det är även jättevanligt med att folk tycker att man inte har sex innan äktenskap. Antar att detta är en del av den amerikanska "kristna" kulturen, känns bara så sjukt att höra efter allt man hör i Sverige som inte är ett dugg likt! 
 
Var på Walmart i fredags förresten och gissa vad? De spelade julmusik!!! De hade dessutom redan satt upp hela julavdelningen. GALET! Vill inte tänka på att det snart är jul, tiden går så fort här vill inte att det ska börja ta slut redan!!! Måste berätta om vår bal också förresten. Detta året så ska balen vara på Atlantas Museum of Natural History. Hur häftig är inte det? Faith är en av lärarna som håller i balen så hon har visat mig bilder, sjukaste! Balen ska bli sååå rolig. Det är väldigt dyrt dock, men det är det förhoppningsvis värt.
 
Följde med Faith och Jennifer och röstade idag också. Valet är inte förrän om tre veckor men man kan redan denna veckan börja rösta i förväg. Vi åkte till Walton County Government där man fick gå igenom säkerhetskontroll först (såklart). Sedan gick man in i något rum och röstade elektroniskt på touchskärmar, haha. Har aldrig varit med och röstat i Sverige men är rätt säker på att vi inte har det så. Tydligen röstade man inte bara på antingen Obama eller Romney utan även om man ville rösta för eller emot nya lagändringar. Inte alls som i Sverige med andra ord.
 
Ska snart sätta mig framför Hart of Dixie och ta det lugnt, matteläxan är klar och imorgon har jag sovmorgon ända till 7.30!!! Eller, jag har det inte egentligen men jag ska skolka första lektionen, hehhehe. Imorgon är vårt schema helt ändrat på grund av något prov vissa tar så vi har 2nd period först på morgonen i TRE timmar! Nästan alla ska till Ihop och käka frukost istället för att gå på lektionen så får väl falla för grupptrycket denna gången! Faith var okej med det och vad mina föräldrar där hemma tycker spelar ingen roll, haha. Mallory ska i alla fall hämta upp mig 7.50 så får sova lääänge. Najs!
 
Inte den bästa bilden, men så här ser det ut på museet, hääftigt!

Kommentarer
Postat av: Lojsan

Drömde att du kom hem inatt haha!

BTW, åhh du måste berätta hur de firar jul och sånt i USA! HAHAHA me so jealous!

2012-10-17 @ 16:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0