30e september

Det enda som har hänt idag förutom att jag fick sova riktigt länge, var min första amerikanska dejt ever. Så får väl berätta om den!
 
Killen heter Brandon och är som sagt söt och snäll men jag gillar inte honom på det sättet alls. Men eftersom hela skolan berättar för mig hur mycket Brandon tycker om mig så kändes det lite awkward, men det gick bra. Han hämtade upp mig runt halv fyra och jag var supernervös, haha. Visste inte alls hur jag skulle beté mig. Vi körde till Chili's som är en restaurang/sportsbar. Atlanta spelade match så vi hade något att prata om/titta på när det blev pinsam tystnad. De ställde fram chips och salsa på bordet när vi kom och vi rörde inte ett enda, haha. Jag beställde vatten och sallad... Faith skrattade åt mig när jag berättade att jag beställde det men jag gjorde faktiskt inte det för att han betalade utan för att jag var sugen på sallad, haha. Men så uppfattade inte Faith det och troligtvist inte Brandon heller.
 
Vi åt vår mat, snackade lite och sen betalade han. Jag hann knappt öppna munnen innan Brandon sa att vi inte skulle dela på notan så jag sa tack och sen betalade han. Han berättade lite om homecoming och förra året åkte han partybussen men inte detta året.. typiskt. Plus att vi tydligen ska gå tillsammans med några av hans kompisar (bland annat Anthony!!!) hahaha, jag trodde jag skulle dö när han sa det. Men men, det går väl bra, haha. 
 
Efter att vi ätit körde vi till något ställe som jag glömt bort vad det heter och åt glass. Det var typ bara en koisk men jag beställde Reese´s glass, sååå gott. Jordnötssås, chokladbitar, grädde och glass. Yummie. Tappade min sked och spillde såklart, haha, men han gick och hämtade en ny sked till mig och medan han gjorde det pratade han med tjejen i kiosken för de kände tydligen varandra och jag hörde henne fråga: Are you on a date? Och han svarade ja. Kände direkt att vad jag gjorde var fel. Jag gillar ju inte honom på det sättet alls, så på vägen hem när han frågade om jag hade roligt och så, så berättade jag för honom att jag inte vill dejta någon ännu, eller alls. Jag är inte här för att skaffa pojkvän och jag vill inte starta något efter bara fyra veckor. Han tog det helt okej och frågade om vi kunde vara vänner så det var ett bra tecken. Vi ska fortfarande gå till homecoming tillsammans i alla fall. Hoppas vi kan vara vänner utan någon pinsam stämning. 
 
Min första amerikanska dejt är i alla fall avklarad! Check. Och ja, det var precis som i filmer! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0