11e september

Måste börja med att säga att jag skriver detta inlägg 9.11pm... Läskigt! Flaggorna idag var på halv stång, vi hade ett extra announcement om det, en tyst minut i skolan och det pratades såklart mycket om det på tv. Några grannar satte upp flaggor och "never forget" skyltar. Tänkte att ni kanske ville veta lite om det. Folk blev chockade när jag sa att det var en big deal i Sverige också. Vi är inte utomjordingar liksom... 
 
Har en sak till jag måste berätta innan jag berättar om min dag, haha. Inatt vaknade jag runt 3,4 och hörde något konstigt ljud. Lät som någon bankade i något på mitt rum. Tänkte direkt på möss och blev skiträdd! Armar och ben som var utanför sängen drogs in och jag försökte att inte tänka mer på det. Som tur var somnade jag, men jag drömde ändå om det! Och när jag vaknade vågade jag inte gå nära mitt skrivbord för det var där ljudet kom ifrån. Frågade Faith på vägen till skolan om de hade möss, och guess what? Det har de, speciellt när det blir kallare. Hon tyckte dock det var konstigt att vi skulle ha möss på andra våningen. Hennes svar gjorde inte mig precis lugnare så när jag kom hem vågade jag inte gå in på mitt rum överhuvudtaget!!! Men som tur är så har vi Bill i familjen också, som kunde lösa vårt mysterium. Det är inga möss, det är FLADDERmöss!!!!!!!!!!!!!!!!! Såklart är de inte på mitt rum, utan de är utanför och flyger rakt in i min ventilation (de kommer inte in som tur är!!!). Jag ryser bara jag tänker på det. Om det är något jag hatar mer än möss, spindlar och ormar, så är det fladdermöss. Jag ska aldrig mer gå ut när det är mörkt, that's for sure!!!

Anyway... Idag räckte jag upp handen på lektionen två gånger! På matten fick jag till och med visa på tavlan, det ni! De har tydligen iiingen aning om vad pq-formeln är så de gör det på ett helt annat komplicerat sätt. Så jag visade det på tavlan och alla blev helt amazed, till och med läraren. Så från och med nu får alla lov att lösa ekvationer "the swedish way", haha! Faith sa till och med att hon ska börja lära ut det, hon älskade det. Is Sweden awesome or what? På tal om Sweden, ALLA blandar ihop oss med Schweiz... så trött på det. Har fått typ frågorna: Äter ni mycket swiss cheese hemma? Är ert choklad bättre än belgiskt? Kommer ni överrens med tyskar? Att de aldrig lär sig...

På engelskan läste vi Odiepus, eller vad den heter, och kom på något sätt in på vad den värsta svordomen i det engelska språket är, som då har med sin mamma att göra. För er som inte läst historien så handlar det om en man som gifter sig med sin mamma. Anyway, ingen visste att det var motherf***er, så jag räckte upp bara för att visa hur grymma svenskar är på svordomar, haha! Vi kom fram till att jag troligtvis kan fler engelska svordomar än alla eleverna! Eftersom vi inte beep-ar alla svordomar i tv, radio osv, vilket min lärare tyckte var väldigt intressant. Har alltså lärt mina lärare två saker idag, känner mig duktig! 

Efter skolan åkte jag med Mallory till Chick-fil-A. Det var inte jääättegott, men det var gott. Jag måste tydligen prova deras frukost för den ska vara supergod, så får väl göra det någon dag! När vi satt och åt kom en kille från Mallorys klass fram till oss och började snacka. Han frågade om Mallory fortfarande var tillsammans med Steven och sen sa han: När ska vi gå på dubbeldejt? Haha! Jag svarade: I don't know... Men Mallory gjorde det klart för honom att jag inte ville, haha. Han var en riktig Redneck, vilket inte är positivt här i södern!! 

Annars har jag bara pluggat matte resten av kvällen, har ett test imorgon och har pluggat satan, så nu jävlar ska det sitta!!! Vi hade kalops till middag idag (!!!) Trodde det var svenskt och att jag skulle slippa det här, men icke så nicke. Tur att jag hade ätit innan så att jag kunde skylla på det, haha! Försökte även förklara vad Lucia vad för något vid middagen idag, vilket var väldigt svårt.

Tänkte avsluta med att säga: Jag trivs som fan här just nu. Bara så ni vet!!! (Hatar fortfarande US History dock, bara konstiga människor där...) 

Ja, Mallory tycker om "thumbs up". Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0