14e september

Fick sova en halvtimme längre idag för att jag åt frukost på skolan, superskönt. Ska nog göra det fler gånger. Varje fredag (tror jag) säljer de Chick-fil-A biscuits till frukost på morgonen. De är sjukt populära så tar slut sjukt snabbt, men är man där 40 minuter innan skolan börjar som jag alltid är så är det lugnt. De ser sjukt äckliga ut men var såååå goda. Det var typ scones med friterad kyckling emellan, haha. Brödet var typ smörigt och smälte i munnen och kyckligen var riktigt god. Konstig kombination, och inte frukost för mig men det var svingott!!
 
Efter skolan idag åkte jag hem med Mallory. Vi åkte först till hennes jobb och hämtade hennes paycheck. Det är sjukt annorlunda här. Hon bara gick dit, skrev under något papper och fick pengarna direkt i handen! Vi träffade även Steven en kort stund innan vi åkte hem till henne. Sen mötte vi upp Odalyss och körde mot Tokyo som är en japansk restaurang. Trodde det var en vanlig restaurang men det var precis som Benihana, där kocken står framför en och lagar maten. (Kocken var inte lika bra på att göra tricks dock och de hade tyvärr inte de goda såserna som vi gillade i London, mamma.) Det var väldigt billigt dock, allt jag åt + dricks gick på 18 dollar, typ 120 kronor. Åt sushi som förrätt plus min mat så blev väldigt mätt, men hade ändå plats för lite chokladbollar...
 
Vi letade som galningar efter pärlsocker på Walmart men vi kom fram till att de inte har pärlsocker i USA. Alla gillade dem i alla fall så det spelade inte så stor roll. Vi åkte hem till mig och bakade och sedan spelade vi Just Dance på Wii. Jennifer och Faith dansade också, haha. Odalyss och Mallory tyckte det var sjukt roligt att umgås med sina lärare, haha, och Jennifer är så rolig. Jag tycker om henne jättemycket! Ska shoppa med henne, Faith och Jordan imorgon, ska bli så kul.
 
Ska btw gå på cheerleader try outen nästa vecka!! Kommer skämma ut mig massor, men jag ska göra det ändå, bara för att!! Ska gå med Hannah så jag slipper vara själv i alla fall. Håll tummarna att jag kommer med, haha, vilket jag inte kommer göra...
 
Min lille frukostkompis, love you.
 
En bild från förra veckan, ville bara visa mina yearbook kompisar: Odalyss och Hannah.
 

Mallory och Odalyss på Tokyo.
 

Vår kock och våra kära bordskompisar.
 
Min mat, yummie.
 
Our chocolate balls. Berättade vad de "egentligen" heter, det var roligt, haha.
 

"I drive like a Cullen", hihi.

Kommentarer
Postat av: Bäckström

Hej becki!
Va kul att läsa din blogg och roligt att du verkar trivas :)
Om du har tur kan du nog hitta pärlsocker på IKEA om ni har ett sånt i närhten av er :)

2012-09-15 @ 08:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0