18e september

Min dag började inte bra idag! Vaknade runt 2 eller 3 inatt av att något prasslar... Hörde samma ljud natten till lördag men då var det bara för en sån kort sekund att jag trodde det var min godispåse som "trillade" liksom. Men inatt lät det rejält och det kom från min papperskorg. Blev skiträdd och började göra oväsen och tog min skrivbordsstol och rullade mot papperskorgen. Allting gjorde jag såklart i mörkret, vågade inte tända ljuset inte! Kröp sedan ner i sängen, rädd och svettig och kunde knappt sova.
 
Idag efter skolan kollade Bill igenom mitt rum och han hittade musspillning... Jag trodde jag skulle dö!!! Tanken på att jag har varit i samma rum som en mus hela natten, plus säkert alla andra nätter från fredag!!! FY FAN! Ni vet fladdermusen jag berättade om? Det var säkert inte en fladdermus, det var säkert musen då också. Usch, blir äcklad och ryser bara jag tänker tanken. Kommer drömma mardrömmar om detta långt framöver. Musfäller är i alla fall utplacerade och inatt sover jag på första våningen. Tur att de har fler sovrum! 
 
Det var nog det mest spännande att skriva om idag. Har bara djurat matte och historia idag för har test i båda imorgon. Historiaprovet är dock väldigt märkligt. Det är 100 frågor, multiple choice, vilket betyder att man har svarsalternativ! Man fick dessutom lov att skriva ett index card och ha med sig. Och jag bara: vad är ett index card? Tydligen får man ha med sig en fusklapp! WTF? Amerikanare är konstiga, just sayin.
 
Nu ska jag försöka sova och inte tänka på möss... Ahhh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0