4e september - first day of school

Idag var första skoldagen... Har sååå mycket att berätta så kommer inte få plats med allting här. Är det någonting ni undrar som jag inte berättar så är det bara att fråga!
 
Dagen började klockan 5 då jag gick upp och klädde på mig och gick sedan ner för att äta frukost. Jag gick upp i rätt så god tid så jag inte skulle behöva stressa så jag hade tid att titta lite på tv också. Good Luck Charlie visades på DIsney Channel så det kommer nog bli min dagliga rutin, haha. Sedan gick jag och gjorde mig klar och allra sist hällde jag mitt kaffe i min underbara to go mugg. (Tack Amanda, Lina och Ellinor. It's awesome!) Eftersom jag åker med min värdmamma till skolan som är lärare där så åkte vi rätt så tidigt så jag hade lite tid innan skolan började då jag skrev in mig at the counselors office, fick ett skåp och blev visad runt av en senior som hette Haley. När jag och Faith stod och trixade med mitt skåp (jag vet fortfarande inte hur man får upp låset.. dumma amerikanska lås!!) så kom en kille förbi, vände sig om lite snabbt när han gick förbi och sedan när han hade kopplat så ropade han någonting till Faith och pekade och Faith skrek: NO! Hahaha. Tydligen så är det en av hennes elever som hade frågat om han fick ta mig till homecoming och tydligen så är inte han en så bra kille så hon hade sagt: over my dead body. Han såg rätt så bra ut dock så förhoppningsvis frågar han igen, haha!
 
Efter min rundtur med Haley så lämnade hon mig vid klassrummet där jag hade min första lektion, matte. De hade redan börjat så jag gick in lite awkward och sa att jag var ny och skulle ha den lektionen. När hon frågade var jag bytte ifrån och jag svarade Sweden så vaknade alla i klassrummet, haha, och en tjej sa att jag kunde sitta bredvid henne. Hon såg väldigt söt och snäll ut och det var hon också så hon är typ min bästa kompis änsålänge. Jag har både 1st period matte och 2nd period engelska med henne så det är kul. Annars var matten rätt så tråkig, vi hade en vikarie så vi gick inte igenom någonting riktigt utan alla bara satt och gjorde sitt. Någon läste en bok inuti matteboken, andra käkade godis. Jag och Mallory som tjejen heter snackade lite och hon frågade lite om Sverige. Annars läste jag bara lite i boken, förstod typ iiiiingenting eftersom alla termer och så är på engelska och de räknar inte ut saker alls likadant som vi, så det kommer nog bli rätt så svårt...
 
Andra lektionen som var engelska eller rättare sagt litteratur var helt okej. Där satt jag med Mallory och några andra tjejer och två killar, Blake och Marshall. Marshall såg rätt bra ut faktiskt och var jättesnäll. Har så många tjejnamn i huvudet idag så kommer inte ihåg vad de andra hette. På lektionen läste vi ur Illiaden och Odysseen vilket var bra eftersom jag kan lite av den redan. Vi svarade på några frågor som vi sen lämnade in för grading, aaahh. Vi såg även lite av filmen Troja och vem tycker inte om att titta på Brad Pitt och Orlando Bloom?
 
Innan min tredje lektion som var yearbook började sprang jag snabbt inom toaletten, vi har endast fem minuter mellan lektionerna så man får verkligen skynda sig, haha. Yearbook var en ganska så lugn lektion, vi var endast tjugo elever så man kommer troligtvis lära känna alla rätt så bra. Yearbook var den enda lektionen som jag fick presentera mig själv inför klassen men det var inte så farligt, hon lät mig åtminstone sitta kvar på min stol och sen fick alla andra presentera sig också. En i klassen var tydligen förra årets sophomore queen eller vad det nu hette, hon såg väldigt bra ut. Snacka om en ytlig tävling det där... Yearbook gick jättelätt annars, idag gjorde vi bara en affish i photoshop typ och det var riktigt roligt. Jag var tydligen waay ahead of alla i min grupp fastän jag bara har lekt lite i photoshop hemma men det var bara skönt. En lektion som jag inte behöver oroa mig för. I yearbook lektionen satte jag mig bredvid en tjej som hette Hannah och en annan tjej med någon konstigt namn så jag hamnade med dem på photoshop uppgiften. Åt även lunch med dem. Hannah var senior men såg väldigt nördig ut. Hon klassade sig själv som en lite coolare nörd, haha. Hon hade ljusrosa jeans med en grön t-shirt nerstoppad och långt platt hår med en rosett på sitt diadem! Åh glömde det bästa, hon hade en Nalle Puh lunchbag, hihi. 
 
Vi hade lunch mitt i yearbook i cirka 20 minuter så man fick äta fort eftersom det tog en liten stund för att få maten. Jag åt sallad från salladbaren och den var rätt så god, förutom att kycklingen var friterad.. och kall. Konstigt och inte så gott.
 
SIsta lektionen var U.S History och det var nog den värsta lektionen. Hamnade bredvid en kille som presenterade sig själv direkt och sedan kunde han inte vara tyst. Han frågade saker hela tiden, hjälpte mig hela tiden och ett tag satt han jättenära och förklarade för mig exakt hur jag skulle göra. Riktigt jobbig faktiskt och jag kände mig rätt obekväm ett tag... Det värsta var dock att han gav mig en lapp i slutet på lektionen som jag skulle läsa senare. Gissa vad det stod? Do you wanna hang out? Do you have a boyfriend? Liksom moget, haha. Kan du inte säga det face to face? Han var sophomore så det kanske förklarar det lite. Han hade en väldigt märklig vän också som satt framför honom. Hon var nästan lika jobbig som honom. Så fort han gick iväg så viskade hon till mig: Anthony wants to take you to homecoming. Who are you going to homecoming with? Hallå, jag började precis. Jag vet inte vem jag vill gå med än. Inte Anthony i alla fall... Åh vad taskig jag känner mig men ni hade förstått. Har ingen aning vad jag ska säga till honom imorgon. Ska nog säga att jag glömde läsa lappen och fråga honom vad det stod. Se om han vågar fråga mig face to face.
Åh jag glömde ju det bästa!!! Jag har U.S History med en riiiiiktigt snygg kille, haha. Satt och kollade på honom typ hela lektionen för han satt snett framför mig. Han satt nästan och sov hela lektionen dock, haha. Men snygg var han och han klädde sig snygg också! Hade inte han varit i min klass hade jag inte velat gå dit imorgon...
Annars var U.S History rätt så lätt och väldigt likt lektionerna här i Sverige. Vi hade en powerpoint presentation och sedan svarade vi på frågor. Vi ska tydligen ha ett quiz på fredag, scaary.
 
Tror det var allt. Har säker glömt en massa men får berätta det imorgon i så fall för nu måste jag sova. Godnatt!
 
Ser riktigt retard ut här, men det är i alla fall jag och Faith (Ms. Allen).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0