5e september

 
Idag gick allting bättre i skolan. Jag fattade mer lektionerna och man lär känna alla bättre. Jag slapp sitta bredvid Anthony idag vilket var bra, men han var på mig dubbelt så mycket när han väl gick förbi eller såg mig. Vet fortfarande inte riktigt hur jag ska lösa det problemet. På lunchen signade jag upp mig för fotboll. Det börjar inte förrän i november dock och allt annat har redan börjat så jag vet inte riktigt vad jag ska göra så länge. Amerikansk mat + ingen träning = tjockis. Åh förresten, idag lyckades jag signa upp mig för fotbollen (vilket tog rätt så lång tid), äta min lunch OCH gå på toa. Jadå, I nailed it!
 
Jag hade långa jeans, ett linne och en kofta i skolan idag! Kändes som jag var den enda som hade shorts på mig igår så jag satsade på ett lite säkrare kort idag. Det är inte så varmt på morgonen när vi åker och i skolan är det rätt så kallt så det funkar tills man ska hem, då är det alldeles för varmt. Men snart börjar det bli lite kallare så då spelar det inte så stor roll. 
 
Ska troligtvis gå på fobollsmatchen på fredag, eller ja amerikansk fotboll är det ju. Faith frågade om jag ville gå med henne och Jennifer (som också är lärare på skolan) och jag svarade att jag gärna skulle vilja gå med dem men om någon annan frågar med mig så går jag med dem. Det verkade inte som hon tog illa upp, hon fattar att jag vill komma in ordentligt och ha så roligt som möjligt och då kanske det inte är så "coolt" att hänga med lärarna...
 
Måste berätta lite om US. Historyn. Det är så lätt så att man nästan dör. Det är dock en sophomore class men ändå, vi lärde oss myyyycket svårare saker i ettan på gymnasiet än vad vi gör i US. History. Vi har powerpoints med anteckningar som vi skriver av och sedan ställer läraren frågor där svaret står EXAKT skrivit på powerpointen. En apa hade kunnat svara på frågan. Vi har dessutom quiz på fredag och lite då och då säger han: One quiz question will be... och sen säger han svaret. Liksom, hallå? Tack, det skriver jag ner så behöver jag bara lära mig det. Det är rätt skönt såklart eftersom jag ändå lär mig nya saker. Ska inte säga för mycket dock förrän jag har gjort testet.
 
Fick jääättemycket läxa i matte och matten är fortfarande svår... En massa konstiga saker som vi inte har lärt oss i Sverige alls, plus att det är på engelska (google translate suger på att översätta matteproblem, haha). Men med min bästa pluggkompis (mig själv i photobooth (HAHA)), mitt godis, mina Tom & Jerry kex och facit så klarar jag mig rätt bra på pluggfronten.
 
Nu ska jag sova, av någon anledning så kommer jag aldrig i säng förrän efter 10 hur jag än försöker, typiskt. Har inte ens bestämt vad jag ska ha på mig imorgon!
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Anna: Förhoppningsvis har mina framtida kompisar pool ;) Ja, jag känner verkligen att jag kan vara jag. Vi satt och diskuterade allt från politik till droger vid matbordet idag och jag känner inte alls några reaktioner från dem, kan säga i princip vad som helst. De säger även sina åsikter utan att bry sig vad jag tycker så det känns jättebra. Och jag kan göra i princip vad som helst hemma, de säger väl till om jag inte får göra något speciellt men det har de inte gjort ännu. Alla har ryggsäck men har märkt att vissa har lite "coolare", insåg att min kanske inte var så cool så ska försöka hitta en egen och ge tillbaks denna till Jordan. Hälsa tillbaka!!! ♥

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är helt underbart att läsa om dina äventyr! Det blir liksom som en "såpa" man vill veta mer, vad sa den då, och vad hände sen mm mm ;)

2012-09-06 @ 10:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0