6e september

Idag var ingen bra dag. Den började med att jag gick upp tröttare än vanligt. Jag får bara 6 timmars sömn här änsålänge. I matten fick jag byta plats för den tillhörde tydligen någon, så nu sitter jag inte bredvid Mallory längre. Matten var dessutom lika svår och imorgon har vi ett test, wii. Idag hade vi en extra lektion som hette advisement där man mest får information om olika saker. Det rörde mest collageansökan och sånt så jag satt bara och gjorde ingenting. Träffade några trevliga tjejer dock och hann nästan se ett slagsmål i korridoren. På onsdag tar vi skolfoto btw!!

Resten av dagen var okej. Åt lunch med Hannahs kompisar som pratade om väldigt löljliga saker. Är inte säker om jag vill sitta där fler gånger men som jag säger: Det blir nog bättre! Annars hände inte mycket roligt och det är det som leder mig till det dåliga.

Kom hem med massa matte att göra som jag inte fattar. Humöret på botten eftersom jag fortfarande inte riktigt har kommit nära någon som man kan hitta på roliga saker med och eftersom mina dagar mest går ut på att gå i skolan. Sp jag bröt i hop fullständigt. Grät säkert i två timmar!! Tänkte på att jag lika gärna hade kunnat vara hemma, vara med mina kompisar, gå i skolan där de pratar så man förstår och vara med min familj. Och när jag väl börjat gråta var det väldigt svårt att sluta. När jag är ledsen går jag till mamma men det kan jag inte göra här vilket gjorde mig ännu mer ledsen.

Vi skulle äta precis i min gråtperiod så Faith märkte att jag hade gråtit så jag berättade för henne och då blev allting bättre. Förklarade för henne att det inte hade någonting med henne eller att jag bor där jag bor att göra och hon förstod. Hon hjälpte mig även med matten så att förhoppningsvis kan få godkänt på testet. Ni fattar inte vilka konstiga mattesaker de gör här! Faith lärde mig precis hur man gör en polynomial long divison, tror det hette det i alla fall. Och det inkluderade en massa steg och ett hus. Väldigt konstigt, och svårt.

Dagens höjdpunkt skulle vara VMA, men jag fick spela in det för jag hade så mycket matte att göra. Gud vad detta inlägget blev deprimerande men allting kan inte vara bra alltid, eller hur? Det blir bättre!!!


Kommentarer
Postat av: Louise

Håll ut lite till, du kommer få jätte många vänner och matten löser sig. Puss och kram!! <3

2012-09-07 @ 09:11:48
Postat av: Ellinor Andersson

Jaa allt kommer lösa sig!! Det är bara att kämpa på nu i början! Snart kommer du tänka att du aldrig vill lämna stället! :D

Ha det bäst!! pussss

2012-09-07 @ 10:36:04
Postat av: Lina Andersson

You can do it!!!! Du är så jäkla bra och det vet du! Vi kommer alltid att finnas kvar för dig här hemma så det är bara att kämpa nu i början!
pusss miss you! <3

2012-09-07 @ 12:26:27
Postat av: paulina

Ohh becka!! De kommer bli bra...har tre tjejer från mitt lag där nu o alla har de tufft nu i början men de vänder de kommer bli braa!! Följer dig här på bloggen!! Fatta att du är i usa, de är inte som Sverige lev Livet du kommer snart få massa vännner!! Puusss<3

2012-09-07 @ 14:28:37
URL: http://paulinasintredden.blogg.se
Postat av: paulina

Ohh becka!! De kommer bli bra...har tre tjejer från mitt lag där nu o alla har de tufft nu i början men de vänder de kommer bli braa!! Följer dig här på bloggen!! Fatta att du är i usa, de är inte som Sverige lev Livet du kommer snart få massa vännner!! Puusss<3

2012-09-07 @ 14:30:27
URL: http://paulinasintredden.blogg.se
Postat av: Petra

Vännen lilla. Det är ingen konstig reaktion du fick. Verkligheten kommer ifatt en och du har har bara varit där så kort tid. Men allt måste ta sin tid. Med tiden kommer det bli bättre och bättre och om en månad fattar du säkerligen inte varför du satt och grät. Men se det som en del i processen och att den är fullt normal! Du är duktig och framåt så det blir inga problem. Kram på dig

2012-09-08 @ 06:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0