Svar på kommentar

Hej Ella! Tack så mycket!

 

Vad roligt, tycker absolut du ska åka. Jag ansökte i oktober året innan, men det är ingen brådska, tror att du kan ansöka fram till mars eller något sådant, men de erbjuder rabatter ju tidigare man anmäler sig. Fick inte något svar förrän i februari tror jag då jag gick på intervju och startade hela proceduren. Jag hade sparat pengar så att jag hade 1000 kronor i månaden hela året att shoppa onödiga saker för, haha. Mina föräldrar sätter in månadspeng varje månad för mat och sådana saker. I början kostar det mycket om man ska gå med i klubbar, köpa skolfoto och sånt så denna månaden har jag gjort av med 1500 kronor redan. Tror man får räkna med det. 

 

Mina föräldrar tyckte det var roligt att jag ville åka men samtidigt ville de inte att jag skulle åka, haha. Men nu är de bara stolta och glada att jag är här så de stöttar mig till 100%. Vet inte riktigt vad jag ska säga om STS, har inte så mycket ont att säga förutom att det tog så lång tid innan jag fick min placering, men det var inte STS fel utan det är bara så amerikanarna är helt enkelt. Frågade min familj när jag kom hit och de sa att de bestämde sig två veckor innan jag fick reda på det så det är inget konstigt. Men det var jobbigt att vänta! Men annars var STS bra, åkte på förberedelseläger i maj/juni tror jag vilket var jätteroligt och man träffade en massa underbara personer som jag fortfarande håller kontakten med. Så fort jag hade frågor så svarade dem och det var lätt att kontakta dem, så jag ser inget dåligt med STS. Men när du har bestämt dig för att åka kan du ju jämföra olika organisationer, jag kollade aldrig med något annat företag utan bara tog det första bästa jag kände till!

 

Hoppas det var svar på dina frågor. Mejla mig gärna om du har fler! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0