6e februari

Idag var det min första gameday! Hade på mig vår tröja vi fick igår i skolan för att visa att det var gameday och var faktiskt rätt så taggad. Av någon anledning var jag inte alls nervös, vilket var bra! Hade vikarie första och andra lektionen vilket innebar film = sömn. Behövde det för att orka med resten av dagen. Eftersom vi klarade vår deadline i yearbook hade vi pizza där till lunch och även min sista lektion var väldigt chill eftersom vi bara tittade och bedömde andras projekt. Efter skolan stannade vi kvar en stund sedan åkte jag och Faith till Zaxby's och åt en sallad. Fick stressa som fasiken och byta om på toaletten på Zaxby's men jag hann till samlingen i tid. 
 
Har som sagt inte spelat fotboll på evigheter, har knappt aldrig spelat utespelare för den delen och aldrig på elvamannaplan. Kommer dessutom inte ihåg hur man har uppvärmning i fotboll heller, men jag lärde mig efterhand. Fick starta matchen och spelade sedan 70 minuter av 80. Jag spelade mest yttermittfältare och ytterback men fick spela anfallare i några minuter också. Är sjukt nöjd med min insats, och det var min tränare också. Jag nickade till och med några gånger och hade tre skott på mål. De ropade till och med mitt namn i högtalarna en gång, hihi. Vi vann med 6-1 vilket var superkul! Och nej jag gjorde inga mål, men till mitt försvar så var det en tjej som stod för 5 av målen så var inte så konstigt ändå. 
 
Efter matchen fick jag en Subway macka så jag gick och satte mig en stund med Hannah och Odalyss som var jäääättesnälla och kom och tittade på mig!! Blev rätt så kallt rätt så fort dock så åkte hem och tog en varm dusch efter första halvlek av killarnas match. Spenderade resten av kvällen i min varma säng med en kopp koffeinfritt kaffe. Kunde till slut inte hålla ögonen öppna längre så somnade runt elva. 
 
Glömde förresten berätta att man sjunger nationalsången innan varje match. Även bara en träningsmatch. Amerika... här blir man inte kallad rasist bara för att man tycker om sitt eget land inte! Kan inte nationalsången dock, men får väl lära mig den. Annars får jag väl börja sjunga den svenska nationalsången!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0