15e januari

Idag var ännu en dag i skolan, älskar min första lektion. Vi hade typ lekar idag, där vi agerade företag och hushåll i en marknadsekonomi, betydligt roligare än vad det låter. Älskar ekonomi, älskar mina klasskompisar och älskar min lärare. En bra start på dagen helt enkelt och något som får mig upp ur sängen (förutom min ljuvliga frukost). Upptäckte något "roligt" dock, var förvisso igår men jag glömde berätta det. Vissa lärare tillåter quiz corrections och test retakes. Jag förstår att man får ta om ett prov om man failar, men här kan man göra det även om man fick ett svagt A och vill få ett bättre betyg. Vi fick tillbaka våra quiz från i fredags till exempel och för att höja vårt betyg kunde vi bara rätta till svaret och få tillbaka 25% av vad frågan var värd, man kunde få tillbaka 50% om man även förklarade vad termen i frågan betydde. Man kan dessutom göra det hur många gånger som helst... Mycket märkligt med andra ord, men bra för oss! Har superduper mycket läxor dock... skjuter upp min uppsats hela tiden.
 
Efter middagen ikväll visade jag några av Sverige filmerna för Faith och Bill och de tyckte det var väldigt intressant. I en av videorna försöker Ola Lustig lära ut svenska vilket inte är det lättaste, och den var en aning mer olämplig än vad jag trodde, haha, men Faith bara skrattade. Visade även hur en svensk "dejt" går till och hon förstod plötsligt varför jag är sjukt ovan vid amerikanska dejter. Visade dock inte en av videorna för den hade varit väldigt olämplig... hur andra länder uppfattar Sverige, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0