8e januari

Andra skoldagen var bättre, på ett sätt, betydligt värre på ett annat. Jag började prata med mer folk, vilket känns bra och jag förstår alla mina klasser. Fick även reda på att Faith lyckades byta min första lektion till Economics så att jag slipper lida igenom min litteraturklass där jag inte har någon att prata med i. Nu har jag istället en första lektion som jag är intresserad av tillsammans med Hannah dessutom. Blev bra kompis med Braxtons ex i min andra period, Jenna. Hon fick dock reda på att jag och Braxton pratade när någon kille i klassen fick för sig att fråga mig rakt ut, haha, men hon brydde sig inte om det. Hon har ny pojkvän dessutom. Försöker fortfarande försöka förstå mig på hur dejting och annat sånt funkar här, har fortfarande inte listat ut det, folk går från den ena till den andra utan att riktigt bry sig? Själv sitter jag varje dag och tänker på en kille som egentligen aldrig var någonting alls, förstår inte hur folk bara kan glömma sådär? 
 
På tal om den killen så kommer jag till min dåliga stund på dagen, som pretty much förstörde hela min dag. Är ganska säker på att ingen amerikanare jag känner här läser min blogg (förutom kanske Jordan) så jag väljer att skriva ut mina känslor för jag har ingen annan stans att släppa ut allt, haha. David gjorde precis likadant som han gjorde förra gången han sårade mig. Vi pratade under hela jullovet och allting var hur bra som helst. Dagen innan nyår svarade han inte längre så jag slutade skriva till honom också. Han slutade pratade med mig och började träffa någon annan. Denna gången är det dock hans ex, som han har varit upphängd på så länge jag har känt honom. Fick ännu en gång reda på twitter, det sista jag pratade med honom om var vad han gjorde, han bara slutade med andra ord och gick till hans ex. Ser honom varje dag i skolan nu för att vi har samma lunch och idag stod vi till och med ansikte mot ansikte och han tittade inte ens på mig. Fastän vi aldrig dejtade eller någonting sånt alls så tyckte jag om honom så ofanligt mycket mer än vad jag trodde, och att få reda på att jag nu betyder absolut ingenting för honom känns bara så jävla jobbigt. De varnade mig för detta innan jag åkte, så jävla dumt av mig att vara upphängd på någon som jag troligtvis ändå aldrig mer kommer se efter att jag åkt hem. 
 
Det var tillräckligt med känslor för idag, har en ny strategi nu: jag bryr mig inte. Om saker händer, så händer det. Jag ska sluta bry mig. 
 
Annars har jag joggat, pluggat, ätit och skypat med Nathalie idag. Nu ska jag sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0