15e mars

Idag var jag hemma om och packade om. Eller kunde inte precis packa om, för var ju tvungen att behålla mina kläder här jag redan har. Jag packade med mer helt enkelt, slängde ner allt jag kunde komma på att jag behöver i en soppåse och slängde in i Johns bil. Sedan stannade jag hemma en stund och spenderade den tiden med att ligga ute i trädgården och sola. Det var så sjukt varmt, svettades när jag låg där och solade, men det var superskönt! Fick till och med linje efter bara två timmar, yay. Brännan till balen är på väg!
 
Runt fyra tog Bill mig till min match. Idag var vår första "region game", vilket är de matcherna som räknas när man sedan ska spela state championship, om man kommer så långt förstås. Det var en riktigt jämn match, som vi dock hade övertaget av! 1-1 stod det när det var över, men region matcherna får inte bli lika så det blev förlängning och sedan blev det straffar. Vi vann på straffarna vilket var skönt, och inte orättvist alls för det förtjänade vi! Såg ett stort leende på vår coach för en gångs skull också, vilket var härligt! Han var dock galet arg under hela matchen, han blev utskälld av domaren minst två gånger och sparkade ner vår cooler med is i... Domaren bara: "You can't do that, this is High School!!!", hahah. Pinsamt värre för honom... Nu förstår ni kanske lite mer varför jag inte tycker det är jättekul att gå till träningarna... Som tur är så har vi en annan tränare också, en 23-årig tjej som har spelat för college och är hur trevlig som helst!
 
Efter matchen gick jag ut och åt med Lauren som kom och tittade på min match, sedan sov hon över hos Jennifer också. Ännu en superbra dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0